Brev:
Madplan - 4 mdr.
7. april 2007
Alder:
4 mdr.
Madplan  - 4 mdr.
Hej Helen
Som du måske kan huske så er vi ved at flytte og jeg er endnu ikke blevet tilknyttet en ny sundhedsplejerske, så jeg har derfor brug for din hjælp med at sammensætte en madplan til Victoria (hun fyldte 4 mdr den 1. april).
Indtilvidere har hun spist mellem 700-800 ml nan1 i døgnet (fordelt på 5 måltider) og trivedes fint på dette. På det sidste møde med min sundhedsplejerske fik jeg at vide, at jeg skulle blive ved med at give Victoria nan1 og ikke andet - begrundelsen var at hun ikke kom op på 1 l mælk i døgnet, det var efter hendes mening derfor ikke nødvendigt med anden slags mælk eller anden slags mad.
Victoria plejede at spise på disse tidspunkter:
0800 - 1200 - 1600 - 2000
- i lang stykke tid var jeg nødt til at vække hende om natten for at give hende det sidste måltid mad, for ellers vågnede hun ikke før kl. 0700 om morgenen. Jeg følte dog at jeg var nødt til at vække hende da jeg ellers var bange for at hun ikke fik nok - det er jo for lidt med 4 måltider.
For en uge siden tog vi til Polen (der kommer jeg fra) så Victoria kunne møde min familie. På bilturen og under opholdet opførte hun sig eksemplarisk, men ville ikke spise ret meget (som om at hun blev sur på mælken). Jeg købte så lidt frugtmos på glas og gav hende et par skeer af det om dagen; det kunne hun godt li' (hendes afførring er blevet tynd deraf).
Da vi så kom hjem fra Polen gik vi straks igang med at istandsætte vores nye hus og havde hende med til det - det var hun meget utilfreds over. Hun græd meget, var irritabel og ville ikke spise, så vi gør det nu at hun bliver passet af mine forældre mens vi sætter huset i stand.
Men hun vil stadig ikke rigtig spise og hun sover stadig igennem blot på de 4 måltider. Efter den tur til Polen samt al det postyr med flytningen har gjort, at jeg har mistet overblikket over hendes mad og sovevaner (bedstemor ved jo alting bedre, og følger ikke mine instrukser). Jeg giver Victoria stadig lidt mos, men desværre ikke hver dag og ikke på samme tidspunkter. Jeg har også købt majsvælling og vil forsøge at give hende det til natten (på den måde kan jeg lade hende sove igennem uden at skulle vække hende - jeg plejer at stille vækkeur for at vække hende og det ville være rart at skulle slippe for det.
Jeg vil meget gerne bede dig om at lave en vejledende madplan til Victoria (med ca. tidspunkter og forslag til måltiderne; jeg ved, at hun jo skal have mælk, men du må meget gerne foreslå hvor meget og hvor ofte), så jeg kan begynde at indføre ordentlige madvaner til hende.
På forhånd tak med et hurtigt svar.
Hilsen Renata